پروژه‌های طراحی فنی و مهندسی گلخانه

  22 هکتار گلخانه هیدروپونیک در پیشوا، ورامین استان تهران

طراحی مفهومی، پایه و تفصیلی، تحلیل سازه با نرم افزار SAP و طراحی سه بعدی با نرم افزار REVIT

 

15 هکتار گلخانه هیدروپونیک در جواد آباد ورامین، استان تهران
طراحی مفهومی، پایه و تفضیلی، تحلیل سازه با نرم افزار SAP و طراحی سه بعدی با نرم افزار REVIT
 
 2 هکتار گلخانه هیدروپونیک در بابلسر، مازندران
 
 

 

پروژه‌های احداث گلخانه 

15 هکتار گلخانه کشت و صنعت مهرگان

مدیریت پیمان احداث گلخانه هوشمند 15 هکتاری در ورامین

 
 

 

 

پروژه‌های اتوماسیون

2 هکتار گلخانه هیدروپونیک نور، استان مازندران

 اتوماسیون آبیاری و تغذیه برای کشت هیدروپونیک گوجه فرنگی

 

 

 

8 هکتار اتوماسیون گلخانه هیدروپونیک در رودان استان هرمزگان

اتوماسیون آبیاری و تغذیه برای کشت فلفل دلمه ای

 

پروژه‌های احداث باغات هوشمند

28.1 هکتار باغ پسته

پروژه طراحی و احداث و مشاوره 28.1 هکتار باغ هوشمند پسته در منطقه ورامین

 

 

پروژه خدمات مشاوره بهره برداری باغ

 100 هکتار باغ پسته
ارائه خدمات مشاوره تخصصی در بهره برداری باغ پسته 100 هکتاری نیشابور استان خراسان
 
 

 پروژه‌های نرم‌افزاری

سامانه مدیریت دانش کشاورزی:

    این سامانه در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج جهاد کشاورزی پیاده‌سازی شده و به صورت یک سامانه جامع، فرآیندهای گردآوری، مدیریت و توزیع دانش کشاورزی در حوزه‌های بهره‌برداری جهاد کشاورزی را میسر ساخته است. اطلاعات کشت انواع محصولات در پهنه‌های جغرافیایی گوناگون کشاورزی کشور (از جمله نوع محصول، مساحت زیر کشت، میزان تولید…) در یک سیستم اطلاعاتی، گردآوری و تجمیع شده و مبنایی برای سیاست گذاری و مدیریت عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی را برای وزارتخانه ایجاد می کند. این سامانه همچنین تعامل کشاورزان با متخصصان وزارتخانه را برای مشورت درباره فرایندهای کشت خود ممکن می‌سازد.

 

120 اپلیکیشن موبایل کشاورزی و منابع‌طبیعی:

    این اپلیکیشن‌های آموزشی و ترویجی در زمینه‌های زراعت، باغبانی، دام و شیلات تهیه شده اند که اطلاعات جامع پیرامون بهترین روش‌ کشت محصولات کشاورزی و پرورش و نگهداری از دام‌ و آبزیان را متناسب با شرایط اقلیمی محل جغرافیایی کاربران، که تعداد آن ها به بیش از 4 میلیون نفر می‌رسد، در اختیار می‌گذارد.

 

بازار تجارت الکترونیک کشاورزی:

    یک بازار دیجیتال برای خرید و فروش آنلاین محصولات کشاورزی و صنایع دستی زنان روستایی و عشایر برای دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری در وزارتخانه تهیه شده است که امکان حذف واسطه‌ها و گسترش و رقابتی‌تر شدن بازار را فراهم می‌آورد.

سامانه مدیریت مزرعه:

    با همکاری در مرکز بین‌المللی تحقیقات کشاورزی در مناطق خشک (ICARDA)، سامانه‌ای در چند منطقه به صورت پایلوت ایجاد شده است تا اطلاعات مرتبط با بهره‌وری کشت انواع بذرها، استخراج و مورد تحلیل قرار گیرد و مناسب‌ترین محصول به لحاظ بهره‌وری کشاورزی متناسب با ویژگی‌های اقلیمی هر منطقه شناسایی شود. این پروژه پس از اتمام مرحله پایلوت، به سایر مناطق کشور گسترش خواهد یافت.

پروژه‌های مشاوره و پژوهش

  سند برنامه اقدام مشترک در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال در کشاورزی با توجه ویژه به رفع مشکلات بخش حاکمیتی
شرکت زمین هوشمند به منزله نماینده بخش خصوصی در کارگروه اقدام کشاورزی هوشمند، مشترک میان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عضویت یافته و توانسته است در تدوین «سند برنامه اقدام مشترک در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال در کشاورزی با توجه ویژه به رفع مشکلات بخش حاکمیتی» مشارکت کند. این سند در مرداد ماه سال 97 منجر به امضای تفاهمنامه‌ای میان دو وزراتخانه به منظور عملیاتی کردن هوشمندسازی کشاورزی در کشور گردید.
مشاوره در راه اندازی سامانه مدیریت بودجه نظام ترویج و گزارش‌های آماری عملکرد: این سامانه بستری الکترونیک برای انجام فرایندهای پیشنهاد، تصویب و نظارت بر بودجه را در معاونت ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی فراهم می‌کند و انواع گزارش‌گیری‌ها را به تفکیک ادارات استانی و گروه پروژه‌ها برای مقایسه بودجه مصوب و عملکردی ممکن می‌سازد.
مشاوره در راه‌اندازی سامانه جامع حفظ ذخائر ژنتیکی ایران: گام اول در حفظ و صیانت از ذخائر ژنتیکی، ایجاد کلکسیون های تنوع زیستی در قالب هرباریوم، بانک ژن، بانک بذر و … است که به همت و تلاش مسئولین و محققین سازمان¬های تحقیقاتی کشور، انجام شده است. اما با توجه به حجم عظیم نمونه¬های جمع¬آوری شده، مدیریت داده ها و فرآیندها بدون استفاده از یک سیستم اطلاعاتی جامع، بسیار دشوار و تقریبا ناممکن است. در پی ابلاغ قانون حفاظت و بهره‌برداری ازمنابع ژنتیکی کشور، شرکت زمین هوشمند آینده این افتخار را دارد که نیازسنجی، تحلیل و تدوین RFP پروژه سامانه جامع حفظ ذخائر ژنتیکی ایران را عهده‌دار باشد. با اتمام پروژه، معماری جامع و نقشه راه جهت پیاده سازی مؤثر و کارآمد سیستم اطلاعاتی مدیریت کلکسیون های ذخائر ژنتیکی به دست آمده است