محصولات

-ماشین‌آلات کشاورزی

ماشین آلات مدرن در عرصه کشاورزی برای تسهیل و تسریع فرایندهای کاشت، داشت و برداشت محصولات و نیز خدمات مبتنی بر پهپادها از جمله مساحی، سمپاشی و پایش آفات قابل ارائه است.

توضیحات بیشتر درباره ماشین‌آلات کشاورزی

ارائه مشخصات پهپادهای سیرنگ اضافه شود.

2-2-تجهیزات اتوماسیون آبیاری، تغذیه و کنترل اقلیم

اینترنت اشیا در کشاورزی و محیط‌زیست، کار کنترل و مدیریت فرایندها را به ویژه با به‌کارگیری حسگرها تسهیل می کند. خودکارسازی آبیاری، کوددهی و کنترل پارامترهای اقلیمی در عرصه کشاورزی و پایش و ردیابی حیات وحش و مدیریت هوشمند جنگل‌ها و مراتع به منظور مطلع شدن زود هنگام از آتش‌سوزی، بریدن درختان و شکار گونه‌ها یا چرای دام غیر مجاز در عرصه محیط‌زیست و منابع طبیعی از جمله کاربردهای اینترنت اشیاست.

شرکت زمین هوشمند با اخذ نمایندگی از شرکت Hermisan اسپانیا به اتوماسیون آبیاری و تغذیه و اقلیم در عرصه کشاورزی می‌پردازد.

توضیحات بیشتر درباره تجهیزات اتوماسیون

هوشمندسازی آبیاری و تغذیه گیاهان به کمک برنامه­های کاربردی و نرم­افزاری کامپیوتری و کمک گرفتن از داده‌های لحظه‌ای حسگرها، به صورت خودکار بر اساس الگوی بهینه متناسب با نوع گیاهان کشت شده قابل انجام است.

آبیاری هوشمند چیست؟ (مدیریت هوشمند سیستم آبرسانی و آبیاری)

آبیاری هوشمند به این صورت تعریف می‌شود که سیستمی جامع در زمان‌های تعریف شده و یا بنا به تشخیص خود بر اساس اطلاعات محیطی که از انواع حسگرهای مختلف بدست می‌آید بتواند امر آبیاری را بنا به محل گیاه اعم از گلخانه، باغ، مزرعه و … انجام دهد.

طبیعی است که با انتخاب مناسب سیستم آبیاری هوشمند بر اساس ویژگی‌های محیطی می توان کاهش مصرف آب و افزایش راندمان رشد و باروری گیاه را مشاهده کرد. گفتنی است که یکی از مهم ترین ویژگی های سیستم آبیاری هوشمند این است که بدون حضور فرد در محل این پروسه صورت می‌گیرد که این خود باعث صرفه جویی در زمان و انرژی می‌شود.

مزایای کلی سیستم‌های آبیاری هوشمند:

کنترل­کننده مرکزی

هیدروکامپیوتر هوشمند SUPRA با قابلیت اتصال به سنسورها و تجهیزات فرمان­پذیر به صورت سیمی و بی­سیم، یکی از پیشرفته­ترین تجهیزات کنترل آبیاری، کوددهی و اقلیم را در اختیار مشتریان قرار می­دهد. این دستگاه با پردازنده PLC خود، براساس فناوری مارتینز (MOHT) سه مشخصه یکپارچگی، هوشمندی و نامحدود بودن برنامه­های کنترل مختلف را متناسب با نوع زمین، گیاهان، برنامه­های آبیاری، ارتباطات و ذخیره­سازی اطلاعات را فراهم می­کند.

4G
– مدیریت همزمان ده شبکه آبیاری – برنامه‌های نامحدود آبیاری با ترکیب نامحدود پمپ‌، شیربرقی، میکسر، سنسور، فیلتر و …
مدیریت آبیاری

یکپارچه و ماژولار

مدیریت کوددهی
– تزریق زمانی – تزریق براساس کنترل pH و EC – تزریق با نرخ جریان آب
کنترل اقلیم
– کنترل پنجره‌ها، دریچه‌ها و فن‌ها – کنترل سیستم مه‌پاش و CO2 – اتصال به سامانه­های هواشناسی – سنجش اقلیم داخل گلخانه

نامحدود

            ذخیره طولانی مدت داده­ها و فرایندها                   نمایش پارامتری داده­ها               نمایش و کنترل کامپیوتری اجزا

            امکان اتصال به گوشی و تبلت با                         تعداد نامحدود اجزا و                  بهره­گیری از بسترهای ارتباطی

واسط کاربری مناسب                                     برنامه­های کنترلی                     مختلف سیمی و بی­سیم

آبیاری با نیاز آبی گیاه
آبیاری با تعرق گیاه
آبیاری با تابش خورشید

هوشمند

پیش‌بینی رویدادهای آتی براساس اطلاعات ذخیره شده توسط سیستم
تغییر وضعیت حالت‌های برنامه‌ریزی شده برای بازه‌های زمانی مختلف
تقسیم­بندی روز به دوره­های مختلف با برنامه­ریزی متفاوت در هر وضعیت
فعال­سازی برحسب نیاز قسمت­های آبیاری در ترکیب با برنامه آبیاری و کوددهی

هیدروکامپیوتر MERIDIAN مفهومی جدید در مدیریت آبیاری و کوددهی با کنترل pH و EC بوده که هزینه‌های کم یک کنترل‌کننده متداول را با کارایی بالای یک کامپیوتر آبیاری ترکیب کرده است. این دستگاه برای مدیریت یک سامانه کامل آبیاری طراحی شده و می‌تواند با هر نوع پمپ، موتور، دریچه، اندازه‌گیر، کلید و پراب کار کند.

4G
– آبیاری تا سه ایستگاه و 50 ناحیه آبیاری – برنامه‌های نامحدود آبیاری با ترکیب نامحدود پمپ و شیربرقی  
مدیریت آبیاری
مدیریت کوددهی
– تزریق زمانی – تزریق براساس  کنترل pH و EC – تزریق با نرخ جریان آب
کنترل اقلیم
– کنترل پنجره‌ها، دریچه‌ها و فن‌ها – کنترل سیستم مه‌پاش و CO2 – اتصال به سامانه­های هواشناسی – سنجش اقلیم داخل گلخانه

            ذخیره طولانی مدت داده­ها و فرایندها                   نمایش پارامتری داده­ها               نمایشگر لمسی با واسط کاربرپسند

            بهره­گیری از بسترهای ارتباط راه دور                    قابلیت ارسال پیام متنی برای عملیات مختلف

سیستم تغذیه هوشمند:

امروزه در کشور ما با افزایش بکارگرفتن تکنولوژی در صنعت کشاورزی بخصوص گلخانه‌ها و بکارگیری فناوری در کوددهی و تغذیه گیاهان، کشاورزان و گلخانه‌داران به سوی هوشمندسازی روی آورده‌اند که یکی از آنها سیستم کوددهی هوشمند است و شامل تجهیزات کوددهی یکپارچه می‌باشند و باعث سهولت تغذیه گیاهان شده است.

رشد هر گیاه نیازمند مواد معدنی مختلفی است که در صورت عدم دریافت کافی و به موقع، تنش­هایی را ایجاد کرده و موجب پژمردگی و در صورت ادامه این کمبود، از بین رفتن گیاه می­شود. در تغذیه نیز مانند آبیاری، چند عامل اهمیت دارد. نسبت دقیق مواد مغذی که برای هر گیاه در طول دوره رشد متفاوت است، ملاحظات ترکیب همزمان این مواد با آب دو عامل اصلی هستند. براساس دانش موجود، نیازهای گیاهی مشخص شده و قابل برنامه­ریزی در تجهیزات کنترلی است. اما چگونگی ترکیب این مواد (که گاهی ترکیب آنها با یکدیگر موجب تغییر خاصیت و رسوب می­شود) و اطمینان از اختلاط صحیح و دقیق و نیز انتقال مناسب آن با در نظر گرفتن ملاحظات هیدرودینامیکی، همچنین حفظ میزان اسیدی بودن و هدایت الکتریکی آب، در روش­های سنتی غیرممکن بوده و تنها در سیستم­های هوشمند به کمک حسگرها و تجهیزات مکانیکی مناسب صورت می­گیرد.

مزایای سیستم تغذیه هوشمند:

براساس ابعاد پروژه و نیازهای تغذیه­ای بر حسب حجم ترزیق، انواع کود، سم و مواد دیگر، دو دستگاه کوددهی و تغذیه گیاه توسط هرمیسن ارائه شده است. این تجهیزات با اتصال به هیدروکامپیوترهای SUPRA یا MERIDIAN و استفاده از اطلاعات سنسورهای EC و pH، براساس برنامه کنترلی تنظیم شده، در هر لحظه میکسرهای هر یک از مخازن مورد نیاز کود را برای رسیدن به برنامه تنظیمی قطع و وصل می­کند. همچنین تحت کنترل هیدروکامپیوتر، برای حفظ میزان اسیدی بودن و درجه شوری آب براساس اطلاعات سنسورها، مقدار کمی اسید به محلول اضافه میی­گردد (که بسته به نوع اسید می­تواند با میکسر و یا به روش دیگری انجام شود).

اتصال به هیدروکامپیوتر SUPRA یا MERIDIAN برای کنترل پمپ­های مغناطیسی با شیرهای کنترل الکتریکی به همراه مخزن اختلاط، مطمئن­ترین و دقیق­ترین روش تزریق کود را فراهم می­کند.

اجزای مجموعه
پراب‌های pH، EC و نرخ جریان
پمپ‌های مغناطیسی و اجزای مکانیکی
مخزن همگن­ساز اختلاط
اختلاط کود،
سم، ترکیبات دارویی، آفت‌کش
تزریق همزمان تا 10 خروجی کود
تزریق همزمان تا 2 محلول دارویی و آفت­کش
تزریق همزمان یک اسید

بدنه فولاد ضدزنگ، تضمین­کننده حفاظت دستگاه در برابر محیط­های آسیب­زای کشاورزی با رطوبت، اسید، کودها و سایر مواد خورنده است.

اتصال به هیدروکامپیوتر SUPRA یا MERIDIAN برای کنترل انژکتورهای ونتوری با شیرهای کنترل الکتریکی به همراه مخزن اختلاط با فیدبک­های سنسوری، روشی کم­هزینه و مطمئن را برای تغذیه گیاهان در اختیار بهره­بردار قرار می­دهد.

اجزای مجموعه
پراب‌های pH، EC و نرخ جریان
انژکتورهای ونتوری  و اجزای مکانیکی
مخزن همگن­ساز اختلاط
اختلاط کود،
سم، ترکیبات دارویی، آفت‌کش
تزریق همزمان تا 4 خروجی کود
تزریق همزمان یک محلول دارویی و آفت­کش
تزریق همزمان یک اسید

سیستم کنترل اقلیم هوشمند:

هر یک از گیاهان برای داشتن رشد مطلوب نیاز به فراهم بودن شرایط خاصی از نظر شدت نور، دمای روزانه، دمای شبانه، میزان رطوبت نسبی هوا، رطوبت خاک و گازهای محیطی نظر Co2 دارند. از این رو تولید و پرورش تجاری گیاهان با کیفیت بالا و در طول سال در محیط‎های کنترل‎شده‏ای نظیر گلخانه صورت می‎گیرد. از آنجائیکه پارامترهای محیطی در داخل گلخانه به سبب تغییرات تشعشع خورشیدی، دما و رطوبت هوای بیرون، سرعت و جهت باد و مقدار تراکم گیاهی در حال تغییرات مداوم هستند، بنابراین دقت اندازه‎گیری و کنترل آن‎ها از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور کلی، کنترل مداوم و دقیق شرایط محیطی گلخانه به دلیل حساس بودن گیاهان گلخانه‎ای، امری مهم و ضروری در صنعت پرورش این گونه گیاهان به شمار می‎رود. تشخیص بارش باران و میزان آن، امکان تعویق آبیاری را برای حفظ منابع آبی فراهم می­کند. شدت تابش خورشید و وزش باد دو عامل مهم برای یک گلخانه به شمار می­رود. تابش خورشید موجب گرم شدن هوای گلخانه شده و ممکن است به گیاهان آسیب وارد شود. به همین دلیل لازم است سایبان­ها بر اساس دما و شدت تابش خورشید و نوع گیاه، باز و بسته شوند. همچنین وزش باد می­تواند آسیب­هایی جدی به سازه به ویژه پوشش گلخانه وارد نماید. در این موارد لازم است هوای درون گلخانه تخلیه شده و با ایجاد یک خلاء نسبی ناچیز، پوشش گلخانه کاملا کشیده و ثابت نگه داشته شود.

سیستم هوشمند کنترل اقلیم گلخانه (اتوماسیون) وظیفه کنترل فرآیندهای گلخانه را به صورت هوشمند و همزمان دارد.

این سیستم بسته به سفارش و نوع کشت پارامترهای زیر را کنترل می‌کند:

مزایای سیستم اقلیم هوشمند:

پارامترهای اقلیمی