نرم افزارهای کشاورزی

GIS

سیستم اطلاعات مکان محور
اطلاعات مکانی به منزله‌ی زیرساخت و ابزار آمایش سرزمین و توسعه پایدار ملی قلمداد می‌شود. با توجه به تاثیرگذار بودن عنصر مکان جغرافیایی در عرصه محیط‌زیست، منابع طبیعی و کشاورزی، سیستم‌های مدیریت اطلاعات و دانش مکان‌محور از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. دامنه کاربران، اطلاعات مکانی داده‎ نیز به شدت افزایش یافته است. مصداق بارز این امر را می‌توان در استفاده کاربران معمولی از نقشه‎ها و داده‎های مرتبط با مکان بر روی دستگاه‎های همراه امروزی برای رفع نیازهای روزمره دید. سیستم‌های اطلاعاتی مکان‌محور مبتنی بر وب، امکان توزیع و ادغام اطلاعات در شبکه جهانی اینترنت، دسترسی به داده‌های موجود در سرورهای مختلف در محیط اینترنت و بازیابی و به‌روزرسانی آن¬ها از طریق وب را فراهم می‌آورند. شناسایی نوع گونه‌های گیاهی و جانوری طبیعی و نیز محصولات کشاورزی در تقسیم‌بندی‌های گوناگون جغرافیایی کشور و امکان ترسیم نقشه‌های گرافیکی چندلایه اطلاعات جغرافیایی، ابزاری بی‌نظیر برای تحلیل، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری اثربخش در اختیار می‌گذارد.

DataBase

سامانه‌های اطلاعاتی
سیستم‌های اطلاعاتی با گردآوری، پردازش، ذخیره و انتشار داده‌های اطلاعاتی، علاوه بر کمک کردن به ایجاد هماهنگی در انجام عملیات، به مدیران و کارکنان سازمان‌ها کمک می‌کند تا مسائل محیط‌زیست و منابع طبیعی را تحلیل یا شبیه‌سازی کنند. این سیستم‌ها در کنار داشبوردهای مدیریتی، قابلیت نمایش لحظه‌ای وضعیت موجود کشور را فراهم ساخته و با امکان گزارش‌‌گیری‌های آنلاین، به پشتیبانی و تسهیل تصمیم‌گیری و کنترل عرصه محیط‌زیست و منابع طبیعی کشور می‌پردازند.

Web & Net

درگاه، وب سایت و شبکه های مجازی
در عصر اطلاعات، یکی از ارکان¬های اصلی ایجاد ارتباط میان شبکه انسان¬ها و نشر دانش در راستای هم افزایی است. پورتال‌ها و وب‌سایت‌ها، در نشر اطلاعات و دانش موثرند و شبکه‌های مجازی متشکل از علاقمندان، کنش¬گران و نخبگان موجب هم‌افزایی ذی‌نفعان و تقویت نهادی و عملکردی هر حوزه کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی و ... می‌شوند.

Apps

اپلیکیشن ها
از جمله سامانه‌های نوین اطلاعاتی، برنامه های کاربردی تلفن همراه هستند که در هر جا و هر زمان به کاربر امکان استفاده می‌دهند. این اپلیکیشن‌ها می‌توانند در حوزه کشاورزی، محیط‌زیست و منابع‌طبیعی کاربردهای گوناگونی داشته باشند. اپ‌ها امکان ارائه اطلاعات مورد نیاز به صورت یک‌طرفه به کاربر و نیز تبادل اطلاعات به‌صورت تعامل دوطرفه میان کاربر و مدیر برنامه کاربردی و نیز میان کاربران را فراهم می‌کنند. امری که جمع‌سپاری و مشارکت عمومی در حفاظت از محیط‌زیست و منابع‌طبیعی را ممکن می‌سازد

SDI

سامانه داده های مکانی
وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف همچون وزارتخانه صنعت، معدن، تجارت، وزارت نفت، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت از محیط زیست و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، هر یک داده‌های گوناگونی در اختیار دارند که مرتبط با محیط‌زیست و منابع طبیعی کشور است. سامانه‌های SDI، تبادل و به اشتراک‌گذاری داده‌های مکانی و منابع محاسباتی مرتبط با آن¬ها را میان متولیان اطلاعات در سطوح سازمانی، محلی، استانی و ملی تسهیل می‌کنند و با رفع شکاف‌های اطلاعاتی و ایجاد هماهنگی میان آن¬ها، باعث بهبود تصمیم¬گیری و افزایش عملکرد و بهره‌وری می‌شوند.

professional Consultation

مشاوره تخصصی
مشاوره‌های تخصصی در زمینه راهکارهای مناسب نرم‌افزاری، سیستم‌های داده مکان محور و اپلیکیشن‌ها برای سازمان‌های گوناگون توسط شرکت قابل ارائه است. دانش و اشراف به وضع فعلی کشاورزی و محیط زیست کشور ایران و دانش روز دنیا در این حوزه ها، پیش نیاز ارائه خدمات مشاوره به نیازمندان این اطلاعات است. شرکت زمین هوشمند آینده در زمینه تدوین پیشنهاد طرح های کسب و کار، مدیریت فناوری اطلاعات و مشاوره راه اندازی طرح های گلخانه هوشمند و یا طرح های نوین حوزه کسب و کار کشاورزی فعال بوده و به دانش متخصصان این حوزه دسترسی دارد.