تجهیزات اتوماسیون
آبیاری تغذیه و کنترل اقلیم هوشمند

   هر یک از گیاهان برای داشتن رشد مطلوب نیاز به فراهم بودن شرایط خاصی از نظر شدت نور، دمای روزانه، دمای شبانه، میزان رطوبت نسبی هوا، رطوبت خاک و گازهای محیطی نظر Co2 دارند. از این رو تولید و پرورش تجاری گیاهان با کیفیت بالا و در طول سال در محیط‎های کنترل‎شده‏ای نظیر گلخانه صورت می‎گیرد. از آنجائیکه پارامترهای محیطی در داخل گلخانه به سبب تغییرات تشعشع خورشیدی، دما و رطوبت هوای بیرون، سرعت و جهت باد و مقدار تراکم گیاهی در حال تغییرات مداوم هستند، بنابراین دقت اندازه‎گیری و کنترل آن‎ها از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور کلی، کنترل مداوم و دقیق شرایط محیطی گلخانه به دلیل حساس بودن گیاهان گلخانه‎ای، امری مهم و ضروری در صنعت پرورش این گونه گیاهان به شمار می‎رود. تشخیص بارش باران و میزان آن، امکان تعویق آبیاری را برای حفظ منابع آبی فراهم می­کند. شدت تابش خورشید و وزش باد دو عامل مهم برای یک گلخانه به شمار می­رود. تابش خورشید موجب گرم شدن هوای گلخانه شده و ممکن است به گیاهان آسیب وارد شود. به همین دلیل لازم است سایبان­ها بر اساس دما و شدت تابش خورشید و نوع گیاه، باز و بسته شوند. همچنین وزش باد می­تواند آسیب­هایی جدی به سازه به ویژه پوشش گلخانه وارد نماید. در این موارد لازم است هوای درون گلخانه تخلیه شده و با ایجاد یک خلاء نسبی ناچیز، پوشش گلخانه کاملا کشیده و ثابت نگه داشته شود

  • MERIDIAN
  • SUPRA
  • NUTRI VENT​
  • NUTRI COMPACT​

هیدروکامپیوتر هوشمند SUPRA با قابلیت اتصال به سنسورها و تجهیزات فرمان­پذیر به صورت سیمی و بی­سیم، یکی از پیشرفته ­ترین تجهیزات کنترل آبیاری، کوددهی و اقلیم را در اختیار مشتریان قرار می­دهد. این دستگاه با پردازنده PLC خود، براساس فناوری مارتینز (MOHT) سه مشخصه یکپارچگی، هوشمندی و نامحدود بودن برنامه­ های کنترل مختلف را متناسب با نوع زمین، گیاهان، برنامه های آبیاری، ارتباطات و ذخیره ­سازی اطلاعات را فراهم می­کند.

هیدروکامپیوتر هوشمند SUPRA با قابلیت اتصال به سنسورها و تجهیزات فرمان­پذیر به صورت سیمی و بی­ سیم، یکی از پیشرفته ­ترین تجهیزات کنترل آبیاری، کوددهی و اقلیم را در اختیار مشتریان قرار می­دهد. این دستگاه با پردازنده PLC خود، براساس فناوری مارتینز (MOHT) سه مشخصه یکپارچگی، هوشمندی و نامحدود بودن برنامه­ های کنترل مختلف را متناسب با نوع زمین، گیاهان، برنامه های آبیاری، ارتباطات و ذخیره­ سازی اطلاعات را فراهم می­کند.

اتصال به هیدروکامپیوتر SUPRA یا MERIDIAN برای کنترل انژکتورهای ونتوری با شیرهای کنترل الکتریکی به همراه مخزن اختلاط با فیدبک­ های سنسوری، روشی کم ­هزینه و مطمئن را برای تغذیه گیاهان در اختیار بهره­ بردار قرار می­دهد.

براساس ابعاد پروژه و نیازهای تغذیه ای بر حسب حجم ترزیق، انواع کود، سم و مواد دیگر، دو دستگاه کوددهی و تغذیه گیاه توسط هرمیسن ارائه شده است. این تجهیزات با اتصال به هیدروکامپیوترهای SUPRA یا MERIDIAN و استفاده از اطلاعات سنسورهای EC و pH، براساس برنامه کنترلی تنظیم شده، در هر لحظه میکسرهای هر یک از مخازن مورد نیاز کود را برای رسیدن به برنامه تنظیمی قطع و وصل می­کند. همچنین تحت کنترل هیدروکامپیوتر، برای حفظ میزان اسیدی بودن و درجه شوری آب براساس اطلاعات سنسورها، مقدار کمی اسید به محلول اضافه میی­گردد (که بسته به نوع اسید می­ تواند با میکسر و یا به روش دیگری انجام شود).